Voor gemeenten door gemeenten’
Gemeenten hebben nu en de komende jaren te maken met grote veranderingen ten gevolge van de Decentralisaties in het Sociale Domein, de doelstellingen van de Digitale Agenda 2020, de invoering van de Omgevingswet, etc. Deze ontwikkelingen hebben grote gevolgen voor de inrichting van alle PIOFACH-functies i.c. de Informatievoorziening.
Centrale vraag voor de intervisiebijeenkomst Resultaat– en Mensgericht Organiseren is hoe de gemeente grip krijgt op processen en gegevens. Hoe ga je de informatievoorziening (op basis van het 9-vlaksmodel van Maes) zodanig organiseren dat je flexibel kunt inspelen op de genoemde veranderingen?
Informatiemanagers, ICT-coördinatoren, afdelingshoofden, managers bedrijfsvoering
Gedurende de intervisiebijeenkomst delen deskundigen van gemeenten in Noord-Nederland (w.o. Hoogezand-Sappemeer, Heerhugowaard, Südwest-Fryslân, Tynaarlo) hun ervaringen met de deelnemers en geven hun advies aan de hand van de door de deelnemers ingebrachte cases. Het programma van de dag ziet er als volgt uit:
Inleiding: Het 9-vlaksmodel als kader
Blok 1: Best practices: vier presentaties van ervaringsdeskundigen
Blok 2: Stellen van vragen over de best practices en discussie
Blok 3: Intervisie op basis van cases van de deelnemers
Blok 4: Gezamenlijk opstellen van plan van aanpak
2 dagdelen
nader te bepalen
Incompany of bij Geon
Na afloop beschikt de deelnemer over: